Слайд 3
is reading in the bedroom. is listening to music in the living room. is feeding birds in the garden. is washing plates in the kitchen. is playing with a ball in the hall. is sleeping in the armchair. Упр. 1 стр. 3 Послушай диктора, и скажи, чем сейчас заняты члены семьи Баркеров и где они находятся.
Слайд 4
стр. 100 Когда мы хотим сказать, что в определенном месте есть что-нибудь или кто-нибудь, мы используем конструкции there is there are существительное в един. числе существительное в множ. числе На столе книга. There is a book on the table. На моем столе есть книги. There are books on my table.
Слайд 5
What место ? How many стр. 108 Задать вопрос с вопросительными словами: is there Who место ? is there место ? are there
Слайд 6
How many desks are there in the classroom? How many pens are there on the desk? Упр. 2 стр. 3 Составь вопросы, расположив слова в нужном порядке, и ответь на них. Образец : how many/there/are/books/in the bookcase/?/(73) − How many books are there in the bookcase? − Seventy−three.
Слайд 7
How many trees are there in the school garden? How many schools are there in your town? How many classrooms are there in your school? Упр. 2 стр. 3 Составь вопросы, расположив слова в нужном порядке, и ответь на них.
Слайд 8
-shop -case -shelf -club book a. Упр. 3 стр. 4 Попробуй догадаться, какая часть отсутствует в этих сложных словах. black- snow- chalk- cup- board b.
Слайд 9
bath- living- class- tea- coffee- d. -child -day -friend -house -teacher school c. Упр. 3 стр. 4 Попробуй догадаться, какая часть отсутствует в этих сложных словах. room
Слайд 10
Упр. 4 стр. 4 Составь правила поведения для учеников своей школы. Слова в рамке помогут тебе. play computer games, run and jump in the classroom, sit on the windowsill, listen to your teacher, say “thank you”, “please”, and “goodbye”, read a lot of books, put your bag on the floor, be a good friend, take food to the classroom, speak on the phone in the lesson, answer the teacher’s questions + Come to school on time. Listen to your teacher. Say “thank you”, “please”, and “goodbye”. Read a lot of books. Be a good friend. Answer the teacher’s questions. − Don’t write on your desks. Don’t play computer games. Don’t run and jump in the classroom. Don’t sit on the windowsill. Don’t put your bag on the floor. Don’t take food to the classroom. Don’t speak on the phone in the lesson.
Слайд 11
Please give me a pen. give me a pen? стр. 5 Give me a pen, please. Вежливые просьбы: Can you
Слайд 12
Упр. 5 стр. 5 А. Перефразируй следующие просьбы. Проверь себя и повтори за диктором 1) Open the books, please. 2) Close the window, please. 3) Please help me. 4) Please give me some water. 5) Please sit down. 6) Count these pencils, please. 7) Please say “hello”. 8) Please go to the classroom. 9) Come to the blackboard, please. 10) Spell your name, please. 1) Can you open the books, please? 2) Can you close the window, please? 3) Can you help me, please? 4) Can you give me some water, please? 5) Can you sit down, please? 6) Can you count these pencils, please? 7) Can you say “hello”, please? 8) Can you go to the classroom, please? 9) Can you come to the blackboard, please? 10) Can you spell your name, please?
Слайд 13
Can you give me your pen, please? Упр. 5 стр. 5 В. Подумай и скажи, о чём можно попросить твоего соседа по парте. Can you open the book, please?
Слайд 14
Упр. 6 стр. 6 А. Прочитай незнакомые тебе слова по аналогии со знакомыми. Проверь себя
Слайд 16
enjoy your tea, enjoy the song, enjoy the film favourite tea, favourite dish, favourite season make tea, make coffee, make breakfast, make lunch tasty food, tasty juice, tasty ice cream think about school, think about your birthday walk in the park, walk in the street, walk together wonderful cake, wonderful friend, wonderful day
Слайд 18
Ex 1 p 75 Послушай аудиозапись и соедини слова в предложения. 1) Peter enjoys food. 2) Mary enjoys tea and cakes. 3) Sue enjoys books. 4) Ben enjoys music. 5) Jane enjoys fruit. 6) Molly enjoys films.
Слайд 20
Ex 3 p 76 Соедини слова с их транскрипцией. 1 – e, 2 – c, 3 – f, 4 – a, 5 – d, 6 – j, 7 – b, 8 – l, 9 – k.
Слайд 21
Ex 4 p 76 Соедини точки на рисунке, чтобы узнать, о чем думает мальчик. Впиши недостающее слово в предложение. John is thinking about his dog.
Последний слайд презентации: 4 класс UNIT 5 Step 1
Ex 5 p 77 В следующих предложениях поставь запятые там, где это необходимо, а затем напиши эти просьбы иначе. , 1) Can you listen to my favourite song, please? 2) Can you walk the dog, please? 3) Can you give him some fruit, please? 4) Can you have lunch with me, please? 5) Can you help her in the garden, please?