LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и — презентация
logo
LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и письменной части ЕГЭ
  • 40.1/ 40.2
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Аспект 1 вступление соответствует теме проектной работы. (все перечисленные смысловые элементы должны быть упомянуты во вступлении)
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • https://vk.com/svetlana_english_online?w=wall-96973096_98179
  • Аспект 1 является неточным/неполным (+ /-)
  • Аспект 2 приведены 2–3 факта из данных таблицы
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Числительные
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Аспект 3 1–2 существенных сравнения даны
  • Распределяем факты
  • Повторение информации
  • Дополнительная информация
  • Количество без упоминания процентов
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Аспект 4 Возможная проблема обозначена, и её решение предложено
  • Imagine that you are doing a project on what museums people in Russia prefer to visit. You have collected some data on the subject – the results of the opinion
  • Problem and solution
  • Imagine that you are doing a project on what schoolchildren in Zetland buy in the school cafeteria. You have collected some data on the subject (see the
  • Problem and solution
  • Imagine that you are doing a project on what after-school activities teenagers in Zetland prefer. You have collected some data on the subject – the results of
  • Problem and solution
  • Возможная проблема и её решение
  • Аспект 5 Мнение автора о … в заключении выражено
  • Заключение
  • Как готовиться ?
  • Let’s think out a task
  • Transform this pie chart into a table/ diagram
  • Which
  • Make up sentences with the phrases:
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Use a variety of a)simple sentences and b) complex sentences
  • Try to vary your vocabulary using accurate synonyms
  • Gap filling https://johnsesl.com/generators/gapfill/gapfill.shtml
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Find a sentence gives true information about the data
  • Find a sentence gives true information about the data
  • Find a sentence gives false information about the data
  • Find a sentence gives false information about the data
  • Find a sentence doesn’t give information about the data
  • Find a sentence doesn’t give information about the data
  • Other possible tasks
  • Useful resources
  • https://vk.com/wall-96973096_100830
  • Speaking. Part 4
  • Imagine that you are doing a project “Life without gadgets” together with your friend.
  • ВАЖНО:
  • Избегать: фраз, кусков текста, которые
  • Для получения высшего балла по критерию РКЗ : дать развёрнутые ответы (раскрыть каждый пункт плана либо в форме сложного предложения либо в нескольких простых
  • Точным считается ответ, соответствующий содержанию картинки и предложенным пунктам плана
  • Фактические ошибки
  • Вступительная фраза
  • Give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project
  • What do these pictures have in common
  • Is it enough for brief description? …In the first picture there is a spacesuit. The second picture shows a space station over the planet Earth.
  • Развёрнутый ответ
  • Make a brief description of the pictures
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Give a brief description of the photos/ Say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project
  • In what way the pictures are different? Justify their choice for the project
  • In what way the pictures are different? Justify their choice for the project
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Различия могут быть:
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Как избежать повтора идей в 1 и 2 пунктах плана?
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Mention the advantages and disadvantages (1–2) of …
  • Оба варианта считаются полными и принимаются экспертами.
  • Advantages and disadvantages of travelling into space ( отличие от демо версии: нет фразы 2 types of… )
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Express your opinion: What is important for you in space exploration
  • Express your opinion: What is important for you in space exploration
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
  • Возможные темы
  • Онлайн-тренажёр по говорению
  • Practice makes perfect
  • Imagine you are doing a project “careers of the future” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice
  • LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и
1/91

Первый слайд презентации: LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и письменной части ЕГЭ

Учитель КОГОАУ КФМЛ Шипицына Людмила Фёдоровна

Изображение слайда

Слайд 2: 40.1/ 40.2

В задании 40 предлагается : конкретная коммуникативная ситуация определённая тема проекта, даются статистические данные, результаты социологического опроса по определённой теме в указанной стране.

Изображение слайда

Слайд 3

Изображение слайда

Слайд 4

Изображение слайда

Слайд 5: Аспект 1 вступление соответствует теме проектной работы. (все перечисленные смысловые элементы должны быть упомянуты во вступлении)

дать понять, о чем ваш письменный ответ упомянуть, что нашел данные упомянуть проект (вы над ним работаете, данное эссе – это НЕ проект) указать тему проекта ( страна – обязательно) Что можно добавить: обозначить цель проекта (во вступлении должна быть указана тема проекта и/или его цель) подчеркнуть ее важность/ актуальность *перефразирование темы не требуется (в 2022)

Изображение слайда

Слайд 6

Если участник экзамена во вступлении не упоминает проектную работу, то аспект 1 является невыполненным, в дополнительной схеме ставится минус ( во введении ставится задача: make an opening statement on the subject of the project.)

Изображение слайда

Слайд 7: https://vk.com/svetlana english online?w=wall-96973096 98179

Nowadays more and more people understand that… – It is widely known that… It is well known that There is no doubt that … It goes without saying that… The findings from the study touch on a question of… Undoubtedly,... plays an important role in everyone's life. Nowadays almost everyone… … has always been a popular hobby among … While doing a project on …, I found several opinion polls showing how… While doing a project on…, I found some data showing… I am going to comment on the data and express my opinion / point of view. I have some data that illustrates / illustrate…

Изображение слайда

Слайд 8: Аспект 1 является неточным/неполным (+ /-)

если участник экзамена: пишет, что это он провел опрос/собрал сведения; -> FIND С OLLECT не упоминает или искажает детали опроса (страна, аудитория) Если автор в первом абзаце не указывает, что он нашел сведения, а пишет об этом во втором абзаце, то такой ответ принимается, и в первом аспекте не отмечается как неточный, т.к. данный факт прозвучал в работе

Изображение слайда

Слайд 9: Аспект 2 приведены 2–3 факта из данных таблицы

Важно, чтобы автор ссылался на используемую им таблицу/диаграмму ( откуда взяты факты и цифры ). Важно, чтобы автор не приписывал себе проведение опроса – такая ошибка возможна и во вступлении, и в основной части. Если ни в первом, ни во втором абзаце не упоминается, что сведения взяты из таблицы или диаграммы, то один из аспектов является неточным.

Изображение слайда

Слайд 10

The table / diagram reveals that the most popular book genre among adolescents in Zetland is… According to the data in the table / diagram, the most popular… with 55,4%... By contrast, the least favoured… As we can see, most people… As can be seen in the diagram / table, most people… Overall, … It is noticeable that a (large) proportion of… It is also clear that the least popular purpose… ...79% and 78% respectively. with a little bit less than a fifth… What immediately stands out is that… At first glance, it can be seen that Another important fact is that…

Изображение слайда

Слайд 11: Числительные

Числительные надо писать цифрами, а не словами, т.е. требуется приведение конкретных цифр. Возможно частично описательное представление результатов опроса, например, «половина», «треть», «почти четверть», если оно не искажает приведенные в статистике данные и является эквивалентом числового представления. *Если автор пишет: «Многие участники выбирают как самый популярный жанр – приключения» и не даёт цифр (хотя бы в скобках), раскрывая аспект 2, то считаем аспект нераскрытым.

Изображение слайда

Слайд 12

Изображение слайда

Слайд 13: Аспект 3 1–2 существенных сравнения даны

проводимые сравнения должны быть связаны с темой проекта. Например: Browsing the Internet is a less frequently used function. Compared with the other functions, the figure for paying for purchases with a smartphone is the lowest : only 15%.

Изображение слайда

Слайд 14: Распределяем факты

5 фактов из таблицы/диаграммы должны быть правильно распределены между двумя пунктами плана выбрать такие факты/цифры, о которых можно сказать что-то существенное Если бОльшая часть данных (3 из 5) использована, то баллы не снижаются: 2 факта приведены и 1 сравнение дано. Если используется менее 3 цифр/фактов, то либо аспект 2, либо аспект 3 является неполным, что ведет к снижению баллов

Изображение слайда

Слайд 15: Повторение информации

Нежелательно: повторение одной и той же информации во 2 и 3 абзацах Возможно: если идея дублирована частично. Например, в абзаце 2 говорится о том, что 40% назвали книги о приключениях, в то время как книги о спорте предпочитают читать только 20%. В абзаце 3 говорится, что книги о приключениях предпочитают читать вдвое больше подростков, чем книги о спорте.

Изображение слайда

Слайд 16: Дополнительная информация

от участника не ожидается добавления избыточной информации, вся необходимая для ответа информация дана в задании. Если в работе даётся информация, которой нет в таблице, баллы не снижаются, если избыточная информация не несет фактических ошибок и не противоречит предложенной коммуникативной ситуации.

Изображение слайда

Слайд 17: Количество без упоминания процентов

90% — an overwhelming majority... 85% — a significant proportion of... 80% — four fifths 75% — three quarters 73% — a large proportion of… / a large number of… 70% — seven out of ten people (choose…) 60% — three fifths 50% — half of... 51—55% — just over half 47—49% — approximately half / about half 40% — two fifths 35% — just over a third 33 — a third 30% — just under a third 25% — one quarter 20% — a fifth 15—19% — less than a fifth 10% — a small minority of… 5% — a small number of… / a small amount of… 1—3% — an insignificant number of… / an insignificant amount of…

Изображение слайда

Слайд 18

80% four-fifths 75% three-quarters 70% seven in ten 65% two-thirds 60% three-fifths 55% more than half 50% half 45% more than two fifths 40% two-fifths 35% more than a third 30% less than a third 25% a quarter 20% a fifth 15% less than a fifth 10% one in ten 5% one in twenty 77% just over  three quarters 77% approximately  three quarters 49% just under  a half 49% nearly  a half 32% almost  a third 75% - 85% a very large majority 65% - 75% a significant proportion 10% - 15% a minority 5% a very small number

Изображение слайда

Слайд 19

It can be concluded from the given information that… Looking more closely at the table, we can note that… Looking at the information in more detail, we can see that… The figures for... and … tend to be fairly similar. It demonstrates that most people tend to… rather than… Further analysis of the table / diagram reveals that… ... a little bit less than a fifth. ... which is around twice as many as the figure for ... are almost as popular as ... and it is 10 percentage points more popular than… the difference between them is 0.1 percentage points. … appear / appears to be loved more than …

Изображение слайда

Слайд 20: Аспект 4 Возможная проблема обозначена, и её решение предложено

Участник экзамена вправе выявить проблему, скрытую в данных социологического опроса или поднять любую другую проблему в исследуемой сфере Если предлагается нереальная или абсурдная проблема, то аспект считается невыполненным. Если проблема реальна (например, болезни глаз, связанные с чтением), но предлагается её абсурдное решение, то в этом случае такой аспект считается неточным (например, чтобы глаза выздоровели, нужно поспать)

Изображение слайда

Use the following plan: – make an opening statement on the subject of the project work; – select and report 2–3 main features; – make 1–2 comparisons where relevant; – outline a problem that can arise with visiting museums and suggest the way of solving it; – draw a conclusion giving your personal opinion on the role of museums in our life.

Изображение слайда

Слайд 22: Problem and solution

Closer inspection of the diagram shows that there might be a problem arising from rare visits to war and biographical museums. Little attention to our history might lead to underestimating of our ancestors’ heroic deeds and achievements. The best way to tackle this problem is to involve mass media and show more films about war or tell about interesting people to the spectators.

Изображение слайда

Use the following plan: – make an opening statement on the subject of the project work; – select and report 2–3 main features; – make 1–2 comparisons where relevant; – outline a problem that can arise with having meals in the school cafeteria and suggest the way of solving it; – draw a conclusion giving your personal opinion on the importance of eating healthy foods.

Изображение слайда

Слайд 24: Problem and solution

The data seem to be a clear indicator of the fact that excessive eating of food rich in calories might lead to health problems beginning at an early age. The most effective solution to this problem is to stop selling baked products at schools and to make prices on fruits and vegetables lower.

Изображение слайда

After-school activity Number of teenagers (%) sports 63.5 performing arts 38.1 creative arts 36.8 financial literacy 20.2 reading and book discussion 12.8 Use the following plan: – make an opening statement on the subject of the project work; – select and report 2–3 main features; – make 1–2 comparisons where relevant; – outline a problem that can arise with doing after-school activities and suggest the way of solving it; – draw a conclusion giving your personal opinion on the role of after-school activities in teenagers’ lives.

Изображение слайда

Слайд 26: Problem and solution

The data seem to indicate that Zetland teenagers pay little attention to the activities which demand such crucial skills as investigating and examining different phenomena, events and patterns taken both from books and from real life. The best way to tackle this problem is to organize debating clubs and encourage students to take part in polemics which teach them to make right financial decisions or discuss bad or good deeds of literary characters.

Изображение слайда

Слайд 27: Возможная проблема и её решение

One problem that can be connected with … is that… … and this may result in… Though …, one problem can arise. However, there is a possible solution to this problem. However, … can cause several problems. The most serious one is that… I believe that … is the best solution to this problem

Изображение слайда

Слайд 28: Аспект 5 Мнение автора о … в заключении выражено

Для раскрытия этого аспекта важно точно следовать формулировке, данной в плане ответа. (тема может как расширяться, так и сужаться) Например: «Чтение в жизни подростков» «роль чтения в жизни людей». должно быть эксплицитно сказано, что это мнение автора (In my opinion, I think…) дублирование идеи принимается, если дано в другом языковом оформлении

Изображение слайда

Слайд 29: Заключение

In conclusion, I am convinced that… In conclusion, I believe that … is crucial in everyone's life because… In conclusion, I think that … are an integral part of our life because… Создано и подготовлено Svetlana English Online https://vk.com/svetlana_english_online Версия от 18.01.2022

Изображение слайда

Слайд 30: Как готовиться ?

Изображение слайда

Слайд 31: Let’s think out a task

Изображение слайда

Слайд 32: Transform this pie chart into a table/ diagram

Изображение слайда

Слайд 33: Which

Which fraction am I describing? Which method of travelling to school is nearly/ slightly more than…/ just over / approximately /slightly less than ….? a third (33%) a quarter (25%) less than a fifth (15%) one in ten (10%) one in twenty (5%)

Изображение слайда

Слайд 34: Make up sentences with the phrases:

... as popular as... ... not as popular as... ... not quite/nearly as expensive as... ... is three times more often than... ... twice as many _____ as... What stands out is… … slightly more often than... There is no significant difference between/There is a significant difference between

Изображение слайда

Слайд 35

Reordering: Write the words in the correct order to make sentences. 1. than| adventures | Boys | girls| read | definitely| more |do. …………………………………………………………………………………….………………….. 2. a bit| boys do. | more | enjoy |animal |stories | Girls| than …………………………………………………………………………………….………………….. 3. genre | for | Romance | the least | is | popular| boys. …………………………………………………………………………………….………………….. 4. is |of| girls’ |type| romance. | favourite | book | Overall, | third …………………………………………………………………………………….………………….. 5. as | is| literature | not | for girls. | as |for boys| enjoyable |Classical …………………………………………………………………………………….…………………..

Изображение слайда

Слайд 36: Use a variety of a)simple sentences and b) complex sentences

Only …% of the schoolchildren rode their bicycles, and the remaining …% either used taxis (…%) or travelled by train (… %).

Изображение слайда

Слайд 37: Try to vary your vocabulary using accurate synonyms

Only …% of the schoolchildren rode their bicycles, and the remaining …% either used taxis (…%) or travelled by train (… %).

Изображение слайда

Слайд 38: Gap filling https://johnsesl.com/generators/gapfill/gapfill.shtml

The chart illustrates the percentage of men, women and children who consumed the recommended amount of fruit and vegetables on a daily basis in three different years. Overall, women came out first in term of fruit and vegetable consumption while the opposite was true for children. In all three years, there was a small difference in the percentage of males and females who consumed enough fruit and vegetables every day. The highest figure for women was 32% in 2006 compared to 28% of men. 2010 witnessed the second highest rank for both women and men’s figures. While 27% of women consumed fruit and vegetables, the percentage of men was 24%. And the smallest figure for both women and men, which was nearly the same as the 2010 figures, was recorded in 2002. The smallest percentage of people consuming the daily recommended amount of fruit and vegetables was children with only 11% in 2002, half as much as that of men and women in the same year. Following that, the figure for children slightly increased to 16% in 2006 before falling marginally to 14% in the last

Изображение слайда

Слайд 39

Изображение слайда

Слайд 40: Find a sentence gives true information about the data

Such activity as sport leads the way, making up 38,1 % of all the respondents. There is no significant difference between the number of those who choose performing and creative arts. These categories are enjoyed by more than a third (36,8 and 20,2 respectively). What stands out is the lowest rate of reading and book discussion. Only 12,8% of adolescents focus on literature and its analyses. After-school activity Number of teenagers (%) sports 63.5 performing arts 38.1 creative arts 36.8 financial literacy 20.2 reading and book discussion 12.8

Изображение слайда

Слайд 41: Find a sentence gives true information about the data

Such activity as sport leads the way, making up 38,1 % of all the respondents. There is no significant difference between the number of those who choose performing and creative arts. These categories are enjoyed by more than a third (36,8 and 20,2 respectively). What stands out is the lowest rate of reading and book discussion. Only 12,8% of adolescents focus on literature and its analyses. After-school activity Number of teenagers (%) sports 63.5 performing arts 38.1 creative arts 36.8 financial literacy 20.2 reading and book discussion 12.8

Изображение слайда

Слайд 42: Find a sentence gives false information about the data

Such activity as sport leads the way, making up 63,5% of all the respondents. There is no significant difference between the number of those who choose performing and creative arts. These categories are enjoyed by more than a third (36,8 and 38,1 respectively). What stands out is the lowest rate of reading and book discussion. Only 12,8% of adolescents focus on literature and its analyses. After-school activity Number of teenagers (%) sports 63.5 performing arts 38.1 creative arts 36.8 financial literacy 20.2 reading and book discussion 12.8

Изображение слайда

Слайд 43: Find a sentence gives false information about the data

Such activity as sport leads the way, making up 63,5% of all the respondents. There is no significant difference between the number of those who choose performing and creative arts. These categories are enjoyed by more than a third (36,8 and 38,1 respectively). What stands out is the lowest rate of reading and book discussion. Only 12,8% of adolescents focus on literature and its analyses. After-school activity Number of teenagers (%) sports 63.5 performing arts 38.1 creative arts 36.8 financial literacy 20.2 reading and book discussion 12.8

Изображение слайда

Слайд 44: Find a sentence doesn’t give information about the data

Such activity as sport leads the way, making up 63,5% of all the respondents. Teenagers go in for football mainly. There is no significant difference between the number of those who choose performing and creative arts. These categories are enjoyed by more than a third (36,8 and 38,1 respectively). What stands out is the lowest rate of reading and book discussion. Only 12,8% of adolescents focus on literature and its analyses. After-school activity Number of teenagers (%) sports 63.5 performing arts 38.1 creative arts 36.8 financial literacy 20.2 reading and book discussion 12.8

Изображение слайда

Слайд 45: Find a sentence doesn’t give information about the data

Such activity as sport leads the way, making up 63,5% of all the respondents. Teenagers go in for football mainly. There is no significant difference between the number of those who choose performing and creative arts. These categories are enjoyed by more than a third (36,8 and 38,1 respectively). What stands out is the lowest rate of reading and book discussion. Only 12,8% of adolescents focus on literature and its analyses. After-school activity Number of teenagers (%) sports 63.5 performing arts 38.1 creative arts 36.8 financial literacy 20.2 reading and book discussion 12.8

Изображение слайда

Слайд 46: Other possible tasks

Correct / rewrite the false/not given sentences to make them true. Write out sentences which can be referred to a)facts b)comparisons с) problem d ) opening statements Do the problems given below have anything to do with the data in the table?

Изображение слайда

Слайд 47: Useful resources

https://www.transum.org/software/SW/Starter_of_the_day/Students/Percentages.asp https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/Math/Bar_graphs https://learningapps.org/index.php?s=graph https://ieltsassistance.co.uk/ielts-writing-test/academic/writing-task-1/graph-questions/analysing-graphs-exercises/ https://www.stageoflife.com/StageHighSchool/OtherResources/Statistics_on_High_School_Students_and_Teenagers.aspx?fb_comment_id=10151057007380417_40805110&__cf_chl_managed_tk__=pmd_2pDvQq4Ubu1CDY.fHkcwLq.iPPH6qw_TaHZ0IHP6xQ4-1633719817-0-gqNtZGzNA7ujcnBszQi9 https://www.educationquizzes.com/surveys/ https://elearninginfographics.com/how-students-use-their-smartphones-infographic/ https://www.ieltsbuddy.com

Изображение слайда

Слайд 48: https://vk.com/wall-96973096 100830

Изображение слайда

Слайд 49: Speaking. Part 4

Изображение слайда

Слайд 50: Imagine that you are doing a project “Life without gadgets” together with your friend

You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2.5 minutes be ready to: • give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project; • say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project; • mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two types of books; • express your opinion on the subject of the project – whether you would like to live without gadgets and why. You will speak for not more than 3 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

Изображение слайда

Слайд 51: ВАЖНО:

все описываемое должно напрямую соотноситься с темой проектной работы – темой монологического высказывания необходимость конкретики и связанных с темой проекта рассуждений

Изображение слайда

Слайд 52: Избегать: фраз, кусков текста, которые

не имеют отношения к картинке можно отнести к любой картинке элементы «топиков» элементы рассказа

Изображение слайда

Слайд 53: Для получения высшего балла по критерию РКЗ : дать развёрнутые ответы (раскрыть каждый пункт плана либо в форме сложного предложения либо в нескольких простых предложениях)

Например, The photos show everyday life of young people. They are holding different books. The girl in the first photo prefers traditional books. The girl in the second one enjoys reading an e-book. In the first picture, the girl is reading a paper book in a library, while in the second one the girl is sitting comfortably at home reading an e-book.

Изображение слайда

Слайд 54: Точным считается ответ, соответствующий содержанию картинки и предложенным пунктам плана

Неточный ответ : несоответствие содержания предложенному плану и фотографиям; отход от темы, избыточная информация, рассказ вместо описания, элементы топика, фактические ошибки; языковые ошибки делают фразу непонятной.

Изображение слайда

Слайд 55: Фактические ошибки

это разновидность неязыковых ошибок, заключающаяся в том, что говорящий приводит утверждения, противоречащие действительности, искажает факты из изображённого на фото (оцениваются по критерию РКЗ) ( изображены мальчики, а экзаменуемый говорит, что на картинке девочки ; в брюках - в платье ; молодой человек – старик и т.п. ) Аспект, в котором допущена подобная ошибка считается неточным. В дополнительной схеме они отмечаются как плюс-минус по РКЗ (±).

Изображение слайда

Слайд 56: Вступительная фраза

неверно I ’ d like to compare and contrast … I’m going to talk about… There are two pictures… Hi! My name is … верно Hi, О lga! I have found / I’ve just found two photos for our project and I’d like to discuss them with you Hello, Oleg! I’d like to discuss with you the choice of the photos for our project

Изображение слайда

Слайд 57: Give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project

Выбор фото объясняется темой проекта, значит они имеют что-то общее ( similarities) Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs: give a brief description (action, location) say what the pictures have in common say in what way the pictures are different say which of the ways of relaxing presented in the pictures you prefer explain why

Изображение слайда

Слайд 58: What do these pictures have in common

Изображение слайда

Слайд 59: Is it enough for brief description? …In the first picture there is a spacesuit. The second picture shows a space station over the planet Earth

Изображение слайда

Слайд 60: Развёрнутый ответ

раскрыт каждый пункт плана либо в форме сложного предложения (сложносочинённого или сложноподчинённого), либо в нескольких простых предложениях. Например: The photos show everyday life of young people. They are holding different books. The girl in the first photo prefers traditional books. The girl in the second one enjoys reading an e-book. In the first picture, the girl is reading a paper book in a library, while in the second one the girl is sitting comfortably at home reading an e-book. В полных, точных и развёрнутых ответах задействованы все основные детали картинки (картинок), которые правильно и точно интерпретированы. Правильно использованы стратегии рассуждения и описания.

Изображение слайда

Слайд 61: Make a brief description of the pictures

Изображение слайда

Слайд 62

https://vk.com/feed?q=%23egexpert_romaenglish&section=search&w=wall-160937212_361482

Изображение слайда

Слайд 63: Give a brief description of the photos/ Say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project

Полный ответ на пункты плана 1 и 2 включает краткое описание двух фото и их различий, которые соответствуют теме проекта и включают основные, а не только второстепенные детали.

Изображение слайда

Слайд 64: In what way the pictures are different? Justify their choice for the project

Изображение слайда

Слайд 65: In what way the pictures are different? Justify their choice for the project

https://vk.com/feed?q=%23egexpert_romaenglish&section=search&w=wall-160937212_361482

Изображение слайда

Слайд 66

Изображение слайда

Слайд 67: Различия могут быть:

в видах деятельности; месте действия; атмосфере картинок; стиле жизни; привычках; хобби; блюдах и т.п. НО! Все различия должны быть связаны с темой проекта

Изображение слайда

Слайд 68

https://stock.adobe.com/ru/

Изображение слайда

Слайд 69

Изображение слайда

Слайд 70

Изображение слайда

Слайд 71: Как избежать повтора идей в 1 и 2 пунктах плана?

Является ли это повтором идей? В 1 пункте плана (после описания действий и людей): на обеих фото показаны разные варианты шоппинга ( to justify the choice) Во 2 пункте плана : offline shopping - online shopping

Изображение слайда

Слайд 72

1 ) In pic.1 there is a young woman shopping for clothes in a supermarket. She has already done some shopping as she is holding some bags in her hand. In pic. 2 a woman is shopping from home, sitting on the sofa with a laptop on her knees. Both pictures are relevant to the subject of our project as they describe the process of purchasing things. 2) The most obvious difference between these pictures is the way of shopping: offline and online. Besides, while in the supermarket, you can contract an infectious illness so the woman in pic. 1 is wearing a mask while the woman in pic.2 is completely safe. Despite certain differences, these pictures are suitable for our project as they provide us with illustrations of two types of shopping for clothes. or …The woman is shopping in a traditional shop, whereas in the second photo the woman is shopping in a virtual world. In a process of real shopping the woman has all her purchases in her bags, whereas while shopping online you don't have your items and you have to wait for them to come.

Изображение слайда

Слайд 73: Mention the advantages and disadvantages (1–2) of …

Полный ответ на пункт плана 3 предполагает включение стратегии рассуждения для выявления преимуществ и недостатков рассматриваемых объектов (1-2).

Изображение слайда

Слайд 74: Оба варианта считаются полными и принимаются экспертами

Вариант 1. 1.Электронная книга – легкая, бумажная тяжелая; 2. Электронная книга может разрядиться, бумажную можно читать, сколько хочешь. Вариант 2. 1.Электронная книга – легкая, но быстро разряжается. 2. Бумажная книга приятна на ощупь, но занимает много места.

Изображение слайда

Слайд 75: Advantages and disadvantages of travelling into space ( отличие от демо версии: нет фразы 2 types of… )

Изображение слайда

Слайд 76

New experience Dangerous, risky work Working in a crew Psychological discomfort https://vk.com/feed?q=%23egexpert_romaenglish&section=search&w=wall-160937212_361482

Изображение слайда

Слайд 77: Express your opinion: What is important for you in space exploration

Изображение слайда

Слайд 78: Express your opinion: What is important for you in space exploration

Изображение слайда

Слайд 79

Изображение слайда

Слайд 80

Изображение слайда

Слайд 81

Изображение слайда

Слайд 82

Изображение слайда

Слайд 83

Изображение слайда

Слайд 84

Изображение слайда

Слайд 85

Изображение слайда

Слайд 86

Изображение слайда

Слайд 87: Возможные темы

Seasons Leisure activities Hobbies Ways of spending free time Ways of spending your summer holiday Celebrations, parties Pets Ways of preparing for classes Jobs / part-time jobs Types of shopping Types of housing Means of transport Books Sport / physical activity Travelling Families / children

Изображение слайда

Слайд 88: Онлайн-тренажёр по говорению

https://speaking2022.svetlanaenglishonline.ru

Изображение слайда

Слайд 89: Practice makes perfect

Изображение слайда

Слайд 90: Imagine you are doing a project “careers of the future” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2,5 minutes be ready to:

Give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos of the project; Say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos of the project; Mention the advantages and disadvantages (1-2) of doing these jobs; Express your opinion on the subject of the project – what professions would be in demand for the next 10 years and why.

Изображение слайда

Последний слайд презентации: LET YOUR STUDENTS SUCCEED практическое занятие по приемам подготовки к устной и

Изображение слайда

Похожие презентации